NOVINKY

__________________________________________________________________________________________________________________________

[23.08.2020]
Vydána aktualizovaná verze DMP Renova 4.1 [Clear Sky]

[30.03.2020]
Sloučení DMP Altera 4.0 [Call of Pripyat] s poslední aktualizací a uveřejnění nových odkazů ke stažení.

__________________________________________________________________________________________________________________________

Letní stínovské novinky z DMP

I přesto, že probíhající léto se tak nějak obecně promítá do nižší návštěvnosti snad všeho internetového, nedá mi nenapsat sem zase nějakou tu řádku s průběhem prací na novém déempéčku pro Stín Černobylu. A jak začít jinak, než zbraněmi a střílením obecně.

Předně došlo k onomu již dlouho oznámenému předělání rozkmitu střelby z původního poposkočení zbraně nahoru na lepší a dynamičtější kopnutí. Aby bylo vůbec z čeho střílet, museli si stalkeři opatřit pár nových kousků, mezi nimiž nechybí ruský samopal Kedr se svým kolegou Bizonem. Kromě toho zmizely ne úplně povedené původní modely některých zbraní - to se týká například pušky AEK-971 nebo pistole Stečkin (model sice zůstal původní, ale animace je mnohem plynulejší a detailnější). Značné změny postihly i takové klasiky, jako brokovnice TOZ-34 a TOZ-66... a že je z nich teď vážně radost střílet!

Stejná nezůstala ani výbava postav spolu se zredukovaným množstvím skrýší - ovšem na druhou stranu s částečně zajímavějším obsahem. Výbava stalkerů se nyní přísně odvíjí od dané frakce, zkušenosti jejích členů a na místě výskytu operujících jednotek. Výbava z NATO produkce tak nyní bude častěji k vidění převážně u žoldáků, zatímco například vojáci v Agropromu si budou muset vystačit s devítkovými ruskými pistolemi a samopaly a sem tam nějakým tím kalašnikovem.

Řada přišla i na vyslyšení proseb mnohých hráčů, kteří občas měli kvůli odstraněným indikátorům na hlavní obrazovce problém rozpoznat míru únavy hlavní postavy. K tomu teď nově dopomáhá překryvná textura, která se zobrazí v rozích obrazovky a svou intenzitou dá jasně najevo, jak na tom Označený je (totéž platí i v případě zásadnějšího poranění nebo silného ozáření). Pokud by ale někdo preferoval předchozí styl, půjde se k němu pochopitelně vrátit. Stejně tak doufám potěší i zobrazení typu aktuální munice spolu s režimem střelby v pravém dolním rohu.

Za zmínku stojí i odstranění mnoha anomálií v Kordonu, jež přímo zasahovaly do tras postav a ty pak v jejich útrobách potupně zmíraly. Řeč je převážně o dvojici anomálií hned vedle opravny lokomotiv s vězněným Šikulou v Kordonu a rovněž i o anomálním palouku u maringotky s poraněným Tolikem. V pozdějších fázích hry totiž docházelo k tomu, že se někteří stalkeři řídili ještě starými trasami z dřívějších betaverzí (tudíž i podle starého rozložení Kordonu) a tak nějak už nikdo nepočítal s tím, co se potom stane. Pár problémových anomálií ale zmizelo i z dalších lokací a ruku v ruce s nimi i otravné přeletové animace v Agropromu a Rostoku.

Momentálně probíhá několikaúrovňové testování, v závislosti na výsledcích potom dojde ještě k finálním úpravám a jakmile bude datum vydání na spadnutí, dozvíte se to jako vždy přímo tady (a na Twitteru). Mezitím si užijte zbytek dovolených a prázdnin.

Komentáře

  1. Vypadá to vážne super, a moc sa tešíme, STALKER ( a hlavne od datastora ) vždy poteší :-) len tak ďalej, super práca.

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to super už se těším. děkujeme Datastore :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc dobře. Chtěl jsem si ho dnes nainstalovat,ale ještě chvilku počkám než nám sem hodíš tuhle aktualizaci Daty. Díky

    OdpovědětVymazat
  4. paráda už se těším :)
    jenom se zeptám, nedáte do hra zbraň M4a1 ? klasickou M4, i s nosným uchem jako byla třeba v prvním Far Cry, s možností připnout granátomet.. tohle je jediná zbraň která mi tam chybí..
    jinak před váma smekám, skvělá práce :)

    OdpovědětVymazat
  5. Díky moc za reakce.

    Jedna M4 už v modpacku je, akorát s fixní optikou kvůli ne zrovna ideálním mířidlům (což je ale bohužel problém hodně modelů zbraní, co do Stalkera jsou k dispozici). Já osobně zbraň do hry jenom tak na vyžádání dát nemůžu, protože modely nedělám a jenom vybírám z těch kvalitnějších, co se objeví (a i tehdy se kolikrát stane, že je v nich několik problémů).

    OdpovědětVymazat
  6. teším se daty. diki.
    nejdřiv sem si myslel že tu už je ducho prázdno :)

    OdpovědětVymazat
  7. Nebude, dokud se tak sám nerozhodnu :).

    OdpovědětVymazat
  8. Datastore, dekuji za to, ze na tom porad delas.
    A doufam, ze nezapominas na to, ze je leto a travis taky cas venku a ne jen u Stalkera :-)
    Je krasa uzivat si toho, ze venklu nejsou zadne anomalie :-)

    OdpovědětVymazat
  9. daty, ja hrávam dmp 8 pro stín. cop ani ne. ale hravam i csky dmp
    daty, užívej si leta a černobylského stínu pod stromem :)

    zóne zdar

    OdpovědětVymazat
  10. daty ešte jedna otázka kdy by vyšel stalker 2 tak by si delal dmp ?

    OdpovědětVymazat
  11. datym, :) hral jsem csky s dmp 3.13 aj updatom a ked jsem zapal hru nešlo se hybat a tak sem stlačil esc a nešlo potom, som vypol cez procesy a potom znova sputil csky a pozrel jsem se do nastevení ovvládaní a neboli tam nastavení ovladaní skúšal jsem nastavit ale nešlo to :( daty víš to viriešit ?

    obrázek:

    http://postimg.org/image/dm12p8qqn/

    OdpovědětVymazat
  12. Stalker 2 nevyjde víc než jistě, takže ani nemá smysl řešit, jestli bych ho modifikoval. Navíc i tak by záleželo na spoustě dalších faktorů.

    K nastavení ovládání mě napadá jenom zkusit kliknout na nastavení výchozího ovládání a nebo smazat user.ltx a nechat hru vygenerovat ten soubor odznova. Pak by snad mělo jít i přenastavit ovládání, ale těžko říct. S takovou chybou jsem se ještě nesetkal. Jinak ale otázky týkající se dalších dílů směřuj do témat přímo k nim, ať se v těch příspěvcích dá vyznat.

    OdpovědětVymazat
  13. promin daty :p trocha jsem to prehnal s tymi otázkami :)

    OdpovědětVymazat
  14. Metro Redux = žmíkaní peňez :)

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj daty...hele ten nápad s tím obrazem, při zranění, nebo únavě je pěkný...moc se mi to líbí efekty na obrazovce...bláto, voda, atd...jak prosimtě poznáme jestli máme máme životů? Že to bude červené?

    OdpovědětVymazat
  16. Je to taková pomůcka právě pro potřeby hraní bez HUDu - člověk pak aspoň nemusí pořád nakukovat do inventáře na ukazatele života.

    Obraz při poranění skutečně zrudne, samozřejmě v závislosti na tom, kolik života postavě zbyde. Ostatně je to vidět na následujících dvou screenshotech - na prvním je menší poranění a tudíž slabší efekt, na dalším už postavě zbylo cca 10% života a efekt je tudíž silnější.

    OdpovědětVymazat
  17. Bomba...moc pěkný.

    OdpovědětVymazat
  18. daty když sem chtel pridat vlastni hudbu do menu tak nešlo vždy ked jsem zapal hru padla, jak mam pridat vlastní hudbu tak aby hra nepadla ?

    samozrejme ta hra byla v formate ogg !

    OdpovědětVymazat
  19. promin ta hudba :) byla ve formatu ogg

    OdpovědětVymazat
  20. Těžko říct, co všechno jsi dělal nebo nedělal, to zjistit nedokážu, ale samotná hudba je ve složce gamedata\sounds\music pod názvem wasteland2_l a wasteland2_r. Přesně takhle musíš pojmenovat i ty svoje soubory.

    OdpovědětVymazat
  21. však sem to nazval tak isto a vložil presne do toho adresáru

    OdpovědětVymazat
  22. Tak jsi tu hudbu zřejmě měl ve stereu - Stín umí pracovat jenom s mono zvukem, proto je potřeba normální stereo hudbu (což platí i pro všechny ostatní zvuky) převádět. Na thle je ideální například Audacity, kde to jde udělat na pár kliknutí.

    OdpovědětVymazat
  23. diki datastore velmi si pomohl, a hlavne teším se na novy update pro stín :)

    OdpovědětVymazat
  24. daty proč každá zbran má pokaždé inu animace když s nou beháš ?

    OdpovědětVymazat
  25. Protože ty animace takhle někdo udělal.

    OdpovědětVymazat
  26. Nazdar daty...taková otázečka trochu mimo DMP...jak je to s mizením předmětů ze země? Jsem na začátku jak mám přinést "makarov" s tlumičem, ale nemám dostatečnou nosnost a bojím se, že než dojdu od Sidoroviče zpátky, (jiná oblast) bude zbraň ze země fuč.

    OdpovědětVymazat
  27. Nazdar,
    zbraň jako taková ti ze země nezmizí, ale může se stát, že ji sebere kolemjdoucí postava (pokud má horší zbraň než tu, kterou zrovna vidí pohozenou). Spíš využívej beden a batohů po úrovních jako dočasnou skrýš a pak se pro ty věci jenom vrať.

    OdpovědětVymazat
  28. daty kdy už ??? kdy ???

    bude update pro stín ?

    OdpovědětVymazat
  29. daty když se víc krát vispim v spacim vaku tak hra padne. teraz sem v rostoku a když se vickrát vipim tak to stale spadne. to všetkych lokaciach. niekedy padne az po 4 vispatí alebo víc.



    vípis z logu :

    001B:00D302DF xrLUA.dll, luaopen_string()
    001B:00D11C1D xrLUA.dll, lua_rawgeti()
    001B:045907C2 xrGame.dll

    [error][ 8] : Nedostatok ukladacieho priestoru pre vykonanie príkazu.

    OdpovědětVymazat
  30. Tady ti bohužel poradit nedovedu. Buď hře dojde volná paměť a nebo jde o nějakou jinou hardwarovou chybu, ale ani během betatestu se mi tahle chyba nikdy neprojevila - a to jsem zkoušel spacák použít klidně i šestkrát po sobě.

    OdpovědětVymazat
  31. daty, kdy bude novy update pro stín ?

    OdpovědětVymazat
  32. To už si snad děláš srandu, ne? Zvlášť když to píšu v článku.

    OdpovědětVymazat
  33. ja vím ze je to včlánku ale i tak se nevím dočkat

    OdpovědětVymazat
  34. daty, to ako bude stimto update bude to DMP9 či ako ?

    OdpovědětVymazat
  35. Víš kdy ten update bude? Až naprší a uschne. Nech Datyho pracovat a čekej.
    Aldaris

    OdpovědětVymazat
  36. boha už nevím vydržat teším se jak malé decko :) a poklona tebe ze deláš tento mod pack

    fedka

    OdpovědětVymazat
  37. Čau Daty. Chtěl jsem se zeptat šlo by udělat Aksu s tlumičem,aby na něj šel namontovat? A pak ještě jestly by šlo místo záložky,pistole nosit i jiné zbraně? Třeba upilovanou brokovnici,aksu a podobně?

    OdpovědětVymazat
  38. Nazdar,
    šlo, ale musel bych udělat tlumič přímo pro tuhle zbraň kompletně nanovo (jelikož vypadá jinak, než ty standardní tlumiče na zbytku zbraní). Větší zbraně do prvního slotu by taky šly předělat, ale upřímně tohohle zrovna nejsem moc zastánce.

    OdpovědětVymazat
  39. Chápu proč,protože by pak každej běhal s kalachem a odstřelovačkou,nebo brokovnici v automatu,ale zase na druhou stranu,je tam omezená váha a když si vezmu kalacha a bročku,nebo odstřelovačku,tak už toho moc nepoberu. Já hraju právě s Aksu a Nosinem,ale musim mít druhej kver v batohu a vždycky ho přehodit podle situace a je to takovy nemotorný docela :-D díky za info.

    OdpovědětVymazat
  40. Nemotornost bych v tom neviděl - vždycky jde přepnout na pistoli jakožto záložní zbraň, která k tomu účelu bohatě postačuje. Zas tolik neváží a jak už padlo, tohle řešení preferuju mnohem radši, než po vystřílení nábojů z AKSU švenknout na Spasku a zbytek dostřílet s ní. Ostatně nelíbilo se mi to ani v Call of Pripyat.

    A hraješ s Mosinem, ne Nosinem :).

    OdpovědětVymazat
  41. Ahoj, je to sice poněkud předčasná otázka ale zajímalo by mě jestli plánuješ od Stínu přidat i to pěkné AKčko od Mr.Riflemana, jako jsi přidal do Renovy a Altery. Díky a hodně sil se Stínem, moc se na něho těším, vždycky mi to vylepší svátky.

    OdpovědětVymazat
  42. Nazdar,
    bohužel tohle AK se v modpacku neobjeví. Použít zbraně z Call of Pripyat nebo Clear Sky do Stínu (nebo naopak) nejde kvůli odlišnostem v modelech a animacích. Modely zbraní ve Stínu obsahovaly napevno i ruce, kdežto v CS a CoP jsou modely rukou a zbraní odděleně (a proto se například mohla měnit textura rukávů při změně obleku, což Stín neumožňoval).

    OdpovědětVymazat
  43. No jo pravda tenkrát jsem si stahoval dodatečně i ty černé rukávy, ale asi jsem měl v mysli to jak jsi tam dokázal přidat pěkné tmavé AK mam pocit z Metra, tak jsem myslel, že v tom není velký rozdíl. Je to víceméně drobnost čekají tam na nás jistě mnohem podstatnější a příjemnější změny :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Call of Pripyat – čeština

Call of Pripyat – čeština
verze 2.17 | 11.4.2016 | překlad pro základní nemodifikovanou hru

Prohledat blog